close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    طراحی وب سایت

    بازدید : 429
    يکشنبه 7 مرداد 1403 زمان : 14:46

    ترفند فروش بیشتر در مغازه چیست؟ در این مطلب به برخی از مهمترین موارد آن اشاره می کنیم:

    کسب اطلاعات کافی درباره محصول

    اگر بتوانید درباره محصول اطلاعاتی ارائه و به پرسش های احتمالی مشتریان پاسخ دهید، آن ها متوجه می شوند که به محصول اهمیت می دهید. اگر محصولی به نظر شما ارزشمند باشد، احتمال اینکه در نظر مشتریان هم ارزشمند شود، بیشتر خواهد بود. داشتن اطلاعات درباره ظاهر و باطن محصول بسیار مهم است. ا

    تأکید بر مزایای محصول

    یکی دیگر از راههای جذب مشتری در مغازه در کنار ارائه اطلاعات درباره محصول، بیان ویژگی ها و مزایای آن هم اهمیت دارد. با این کار مشتری متوجه می شود که چرا باید آن محصول را بخرد.

    توضیح کافی درباره محصول

    اگر محصول را مستقیما و رودررو نمی فروشید، باید در بسته بندی کالا، وسایل و تبلیغاتی که خرده فروشان در محل فروش قرار می دهند (مانند پوستر و جعبه های تبلیغاتی) و تمام ابزارهای بازاریابی دیگر، درباره محصول اطلاعات و شرح مختصر کتاب کافی ارائه دهید. اگر محصول را خودتان می فروشید یا برای تشویق مشتریان به خرید اعلامیه ای جذاب می نویسید، ارائه اطلاعات کافی درباره محصول سبب ترغیب مشتریان به خرید می شود.

    پیش بینی انگیزه های مشتری

    علاوه بر پاسخ دادن به تمام سؤالات مشتریان درباره محصول، باید بتوانید سؤالات آن ها را پیش بینی کنید. این نشان دهنده درک نیازهای مشتری است. به مشتریان معمول خود فکر کنید. چه چیزهایی به آن ها انگیزه می دهد؟ چه نیازهایی دارند؟ آیا جوان، مجرد یا پول دارند؟ آیا ازدواج کرده اند؟ وقتی تصوری کلی از مشتریان معمول خود پیدا کردید، به این فکر کنید که محصول شما چگونه می تواند به آن ها کمک کند نیازهایشان را برطرف کنند. پیش بینی خواست و انگیزه مشتری یکی از راههای جذب مشتری در مغازه است که حسابی به کارتان می آید.

    علاقه نشان دادن به محصول

    • از نقش زبان بدن در بازاریابی غافل نشوید. اگر درباره محصول واضح صحبت کنید و در زمان صحبت کردن درباره آن از حالات مختلف چهره استفاده کنید، می توانید انرژی و اشتیاق خود را به مشتری منتقل کنید. اگر هنگام پاسخ دادن به پرسش های مشتری درباره محصول زیرِلب و آرام صحبت کنید یا دست به سینه بایستید، چنین به نظر می رسد که فردی سرد و غیرصمیمی هستید یا به محصول اهمیتی نمی دهید.
    • درباره چگونگی استفاده خود یا مشتریان راضی از محصول توضیح دهید. صحبت کردن درباره تجربه های مثبت استفاده از محصول سبب می شود که مشتریان اعتماد بیشتری به آن پیدا کنند.

    ایجاد مراکز اجتماعی و میزبانی رویدادها و فعالیت های گروهی

    ما عاشق معاشرت، ملاقات با افراد جدید و جمع شدن در کنار دوستان و خانواده هستیم. ما به احساس تعلق نیاز داریم، تعلق به یک گروه، مکان یا جامعه. طبق تحقیقی در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، تعامل با دیگران همان ناحیه مغز را فعال می کند که در غذاخوردن فعال می شود.

    میزبانی رویدادها از مؤثرترین راههای جذب مشتری در مغازه، و هم راهی سرگرم کننده و تعاملی برای جذب مشتریان جدید، تعامل با مشتریان فعلی و بر سر زبان ها انداختن فروشگاه شماست. می توانید محصولات خود را به نمایش بگذارید یا با سایر کسب وکارها همکاری کنید. حتی می توانید از هنرمندان، اینفلوئنسرها و نوازندگان محلی استفاده کنید. برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی هم ایده خوبی است. مثلا صاحب یک فروشگاه ابزارآلات می تواند میزبان کارگاهی برای آموزش مهارت های ابتدایی در کار با ابزارآلات مختلف باشد. کارگاهی که برگزار می کنید باید مرتبط با محصولات شما باشد.

    ایجاد ارتباط صمیمی با مشتری

    اگر در بخش فروش کار می کنید و رابطه مستقیمی با مشتری دارید، نحوه ارتباط برقرارکردن با مردم برای شما بسیار مهم است. به جای پرسیدن سؤالاتی با پاسخ مشخص مانند «می توانم به شما کمک کنم؟» سؤال هایی با پاسخ های مفصل تر بپرسید، مانند: «آیا دنبال چیزی برای خودتان هستید؟ یا می خواهید برای فردی خاص هدیه بخرید؟» مشتریان هنگام خرید خواهان توجه کامل و مشاوره های شخصی هستند. از عباراتی استفاده کنید که برای مشتری جالب اند و سبب شروع گفت وگو می شوند. مثلا اگر در بخش فروش لباس کار می کنید، بگویید: «می دونستید رنگ لباسی که انتخاب کردید امسال مد شده؟»

    صداقت درباره محصول

    در ارائه اطلاعات محصول یا اعتراف به ندانستن جواب سؤال مشتریان یا بروز یک اشتباه شفاف باشید. صداقت موجب ایجاد اعتماد می شود. اگر محصولی برای مشتری مناسب نیست، صادق باشید و به او کمک کنید تا چیزی را بیابد که واقعا به آن نیاز دارد. حتی اگر این کار سبب شود که نتوانید کالایی بفروشید، مشتری صداقت و سخاوتمندی شما فراموش نمی کند و دوباره برای خرید به شما مراجعه خواهد کرد.

    سرمایه گذاری روی طراحی فروشگاه

    مردم همیشه جذب فضاهایی می شوند که طراحی زیبایی دارند. بنابراین باید روی طراحی های متفکرانه و به یادماندنی سرمایه گذاری کنید. برای این کار راه های زیادی وجود دارد مانند استخدام طراح داخلی یا بازارپردازی دیداری یا بصری (visual merchandising). تصویر برند (brand image) قوی همراه با طراحی بی عیب ونقص سبب موفقیت کسب وکارتان می شود. طراحی فروشگاه مؤثر می تواند منجر به افزایش فروشی تا ۴۰درصد شود. این شامل نورپردازی فروشگاه هم می شود. نورپردازی روی احساس مشتریان و تجربه کلی آن ها اثر می گذارد و یکی از اثربخش ترین راههای جذب مشتری در مغازه است.

    دادن فرصت فکرکردن به مشتری

    از دیگر راههای جذب مشتری در مغازه این است که به مشتری اجازه دهید که خودش تصمیم بگیرد. به او فرصتی برای فکرکردن بدهید و در این زمان سکوت کنید. فقط زمانی اطلاعات بیشتری بدهید که خود مشتری از شما بخواهد. نگذارید که مشتری بدون اطلاع از راه ارتباط با شما محل را ترک کند. اگر در فروشگاهی بزرگ کار می کنید، حتما به مشتری بگویید که چگونه می تواند شما را پیدا کند. مثلا به او بگویید: «اگر به من نیاز داشتید، همینجا پشت پیشخوان هستم.» می توانید اطلاعات تماس یا کارت ویزیت خود را هم به مشتری بدهید تا اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشت با شما تماس بگیرد. با رعایت همه این موارد، حتی اگر بدون خرید مغازه را ترک کند، به احتمال زیاد برای خریدهای بعدی برمی گردد.

    آیا ایرپاد قابل تعمیر است؟
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : -1

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 73
  • بازدید کننده امروز : 46
  • باردید دیروز : 3669
  • بازدید کننده دیروز : 2,321
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3780
  • بازدید ماه : 4703
  • بازدید سال : 4703
  • بازدید کلی : 42491
  • کدهای اختصاصی